یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
انتخابات

حوزه/ سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ۸۸ هزارو ۳۲۵ نفر از ایرانیان خارج کشور موفق به مشارکت در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور روز یکشنبه در تشریح آمار مشارکت هموطنان خارج از کشور در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: با هماهنگی‌ها خوب میان وزارت کشور و وزارت امور خارجه و تمهیداتی که در نمایندگی‌های ایران در اقصی نقاط جهان انجام گرفت، در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ۱۰۰ شعبه بیشتر از انتخابات سال ۱۴۰۰ برای اخذ رأی از ایرانیان خارج از کشور فعالیت داشتند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور، افزود: آمار کل آرای ایرانیان در خارج از کشور در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که در روز جمعه ۱۵ تیرماه برگزار شد، ۸۸ هزار و ۳۲۵ رأی می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع این آراء ۳۶ هزار و ۱۶۹ نفر به آقای مسعود پزشکیان و ۵۰ هزار و ۲۰۶ نفر به آقای سعید جلیلی رای داده‌اند، هم‌چنین آرای باطله مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در شعب خارج از کشور را نیز یک هزار ۹۵۰ رأی می‌باشد.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور با قدردانی از حضور و مشارکت ایرانیان خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: انتخابات مرحله اول و دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ۱۳۶ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط جهان انجام شد و مقایسه آماری نشان می‌دهد در انتخابات امسال ریاست جمهوری نسبت به سال ۱۴۰۰ چهار برابر افزایش جمعیت رأی دهنده ایرانیان خارج از کشور را داشته‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: حضور خوب ایرانیان خارج از کشور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حالی انجام شد که ما شاهد برخی موانع و مزاحمت‌ها در راه مشارکت ایرانیان در برخی از کشورها از جمله تظاهرات وابستگان به استکبار بودیم، اما هموطنان به جهت اعتقاد به باورهای ایرانی و انقلاب اسلامی بعضا از مسافت‌های طولانی خود را به پای صندوق‌های رأی رساندند و در انتخابات اخیر مشارکت کردند و این نشان از آن دارد که ایران و ایرانی پایدار است و در صحنه‌های مختلف حماسه آفریده است.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha